Načítavam

História vzniku značiek pneumatík

BARUM

barum-800-600.jpg

História českej značky Barum siaha do začiatkov 30. rokov 20. storočia. Konkrétne začínala vznikať v roku 1931. V tomto roku sa začali vyrábať prvé duše a plášte pre automobily v Baťových závodoch. Dovtedy boli všetky plášte pre osobné vozidlá privážané zo zahraničia. Samostatná značka Barum vznikla v roku 1945, teda po vojne. Jej názov vznikol až v roku 1947 a to tak, že sa dali dokopy začiatočné písmená firiem, ktoré sa podieľali na predaji a distribúcii pneumatík v Československu. Boli to firmy: Baťa, Rubena, Michelin. Značku vlastnila Baťova firma.

V roku 1949 sa závody premenovali na národný podnik Svit. V ďalších rokoch bola firma znárodnená a postupne rozdeľovaná na samostatné časti. V roku 1953 sa oddelila gumárenská časť k národnému podniku Rudý říjen. Ďalšie roky boli pre závod ťažké. Výroba upadala, automobilový trh rýchlo rástol a firma nestíhala vyrábať dostatočné množstvo pneumatík. Navyše stroje, ktoré sa používali v závode boli už zastaralé a ich kvalita už nebola na výrobu dostatočná. Preto sa postavila nová a modernejšia továreň v Otrokoviciach, ktorá bola otvorená v roku 1971. Táto továreň bola najväčšia a najmodernejšia továreň v celom Československu. Stroje, ktoré sa v nej nachádzali boli najmodernejším hitom toho obdobia. Výroba sa rozbehla naplno v osobnej, nákladnej aj poľnohospodárskej sfére. Barum vtedy začal vyvážať pneumatiky takmer do celého sveta okrem západnej a severnej Európy.

Dôležité je spomenúť, že o pneumatiky Barum bol veľký záujem.

Keď prišiel rok 1989 situácia vo svete sa zmenila. To znamenalo zmenu aj pre gumárenský priemysel. V roku 1990 ovládalo značku Barum osem spoločností. Začalo byť zjavné, že Barum nebude mať veľké šance vo svete pneumatík, lebo sa začínala privatizácia. Vtedy bolo jasné, že do spoločnosti by mala vstúpiť nadnárodná gumárenská firma. O Barum prejavili záujem spoločnosti Goodyear, Michelin, Bridgestone, Pirelli a Sunimoto. Nakoniec po dlhých jednaniach bol Barum sprivatizovaný nemeckou spoločnosťou Continental. Zdá sa, že to bolo výborným riešením, lebo od vtedy výroba a kvalita stále stúpa. V roku 1993 tak vznikla spoločnosť Barum Continental, s. r. o. Neskôr sa premenovali na Continental Barum, s. r. o.

BF GOODRICH

bfgoodrich-800-600.jpg

Firmu založil v roku 1870 Dr. Benjamin Franklin Goodrich. Bol to prvý gumárenský podnik v Severnej Amerike a dostal názov podľa iniciálok a priezviska svojho zakladateľa BF GOODRICH.
V roku 1903 bolo na americký trh uvedené prvé auto, ktoré malo na kolesách obuté pneumatiky značky BF GOODRICH. Ďalšia významná udalosť sa stala v roku 1927 keď letelo prvé lietadlo bez medzipristátia ponad Atlantický oceán z New Yorku do Paríža. Toto lietadlo malo na svojich kolesách tiež pneumatiky značky BF GOODRICH.

Prvú bezdušovú pneumatiku pre osobné automobily vyrobila firma v roku 1947. Raketoplán Columbia mal obuté tiež pneumatiky značky BF GOODRICH v roku 1977. BF GOODRICH vyrába pneumatiky pre osobné, nákladné ale hlavne pre vozidlá 4x4. Pri 4x4 je táto značka veľmi obľúbená. Vyskytuje sa aj na všetkých závodoch rally. Napríklad v roku 2006 sa stala oficiálnym partnerom Ford WRC. Pneumatiky BF GOODRICH si môžeme všimnúť aj na závodoch Dakaru. Sú veľmi úspešné a odolné. V Európe vyrába a distribuuje túto značku francúzska spoločnosť Michelin. Pomáha značke preraziť na európskom trhu. Pneumatiky BF GOODRICH sú v Európe veľmi obľúbené aj v zimných aj v letných prevedeniach.

BRIDGESTONE

bridgestone-800-600.jpg

Spoločnosť založil Shojiro Ishibashi v Japonsku v roku 1931. Pôvodne bola továreň Bridgestone založená ako nadnárodná firma na výrobu automobilových komponentov. Počas vojny a leteckých útokov na Tokio bola továreň zničená. Našťastie sa zachránili továrne v mestách Kuruma Yokohama a výroba mohla opäť pokračovať. Bridgestone začal vyrábať pneumatiky na motocykle najvýznamnejších japonských značiek – Yamaha, Suzuki a Honda.

To odštartovalo výrobu pre celý svet. Bridgestone vlastní asi najväčší počet kaučukových plantáží na svete. Koncom 60. rokov sa spoločnosti podarilo otvoriť pobočku aj v Spojených štátoch.

To nebol jediný úspech. Ďalšie továrne sa nachádzajú aj v Austrálii a v 80. rokoch sa otvorili továrne v Indii, Číne a v Poľsku. V roku 1988 odkúpila spoločnosť Bridgestone firma Firestone. Spojili sa do jednej firmy s názvom Bridgestone Firestone USA a v Európe Bridgestone Firestone Europe. Bridgestone je jedna z najväčších gumárenských spoločností na svete. V rebríčku všetkých svetových gumárenských koncernov sa dokonca umiestnila na prvom mieste. V roku 2011 sa na celom svete nachádzalo celkom 47 továrni značky Bridgestone. Od roku 1997 do roku 2010 dodávala továreň pneumatiky pre závody Formule 1. Od roku 2002 je dodávateľom pneumatík závodu MotoGP. Bridgestone vyrába kvalitné prémiové pneumatiky pre osobné, nákladné, poľnohospodárske a priemyslové vozidlá. Najviac sa však venuje motocyklovým pneumatikám, ktoré sú vo svete veľmi obľúbené a úspešné.

CONTINENTAL

continental-800-600.jpg

Nemecká gumárenská spoločnosť vznikla v roku 1871. Continental začínal najskôr výrobou tlmičov na podkovy koní a obručí pre povozy. Z tohto dôvodu zvolili od roku 1882 pre motív svojho loga koňa. O desať rokov neskôr sa v závode začali vyrábať pneumatiky na bicykle.

Continental úspešne vyvinul pneumatiky s oceľovým kordom pre nákladné vozidlá. Boli to prvé oceľové pneumatiky na svete. V roku 1924 sa podarilo Continentalu túto technológiu zdokonaliť a pomenoval ju Conti-Cord. Nový druh pneumatík bol v tej dobe prevratný. Pneumatiky s oceľovým kordom mali oveľa lepšie vlastnosti ako ich predchodkyne. Vyznačovali sa lepším komfortom pri jazde a hlavne odolnosťou. Vďaka tomuto prevratu začala spoločnosť rýchlo rásť. Na nemeckom trhu dostávala podiel vyšší ako 90%. V roku 1943 si dal Continental patentovať prvú pneumatiku bez duše ako prvá gumárenská spoločnosť na svete. O 13 rokov neskôr uviedol na trh svoju prvú zimnú pneumatiku pre nákladné automobily. Continental sa stal nadnárodnou spoločnosťou, pod ktorú patria spoločnosti ako Uniroyal, Semperit, General Tire a od roku 1992 aj český Barum.

V roku 2007 sa pripojila aj slovenská firma Matador. Spoločnostiam sa pod vedením Continentalu veľmi dobre darí, a tešia sa obrovským úspechom ako v Európe tak aj vo svete. Continental vyrába pneumatiky na bicykle, osobné a nákladné autá, závodné, priemyselné a poľnohospodárske vozidlá. Okrem pneumatík sa spoločnosť venuje aj výrobe bŕzd a brzdových segmentov, rozvodových remeňov, elektroniky a ďalších súčiastok. Firma Continental má vlastný moderný testovací okruh v Hannoveri. Je to centrum pre testovanie pneumatík. Celoročne sa tam testujú pneumatiky na dráhe dlhej 300 metrov s rôznymi typmi povrchu.

DUNLOP

dunlop-800-600.jpg

Značka Dunlop vznikla v Írsku, konkrétne v Belfaste v roku 1888. Založil ju veterinár John Boyd Dunlop.
Jedného dňa sledoval Dunlop svojho trojročného syna ako jazdí na trojkolke s kovovými obručami. Ako ho tak sledoval, uvedomil si, že takáto jazda musí byť nekomfortná. Povedal si, že trojkolku vylepší. Vzal kolesá a obalil ich do pryžových plátkov. Tie zlepil a nafúkal ich pumpičkou. Takto vznikla prvú nafukovacia pneumatika.

O pár mesiacov sa už objavili Dunlopove pneumatiky na jednom z bicyklov na cyklistických závodoch. Dunlop si tak uvedomil, že vymyslel niečo prevratné, čo bude mať úspech aj v budúcnosti. Rozhodol sa dať si pneumatiku patentovať.
Svoju prvú továreň otvoril v roku 1890 v Dubline. O tri roky neskôr sa mu podarilo preraziť aj v nemeckom Hanau, kde otvoril ďalší závod. Netrvalo dlho a pneumatiky sa začali vyrábať po celom svete, vrátane Kanady, Austrálie a USA. Dunlopove zákazky sa stále stupňovali. Továrne nestíhali vyrábať tovar a tak musel pootvárať ďalšie továrne. Jednu obrovskú postavil v roku 1902 v Birminghame. Významným rokom bol pre Dunlopa rok 1910 kedy založil obrovskú plantáž na pestovanie kaučuku.

Dunlop si v roku 1922 povedal, že by bolo dobré aby svoj vynález vylepšil. Vyrobil pneumatiku s oceľovou pätkou. Tým sa životnosť pneumatiky výrazne predĺžila. Neskôr dokonca vyrobil pneumatiku, ktorá keď dostala defekt, sama sa zacelila. Dunlop sa vždy venoval výskumu v oblasti pneumatík. Jeho spoločnosť bola prvá, ktorá pomenovala problém aquaplaningu. Za tento objav bola spoločnosť ocenená mnohými oceneniami. Vďaka aquaplaningu vznikla pneumatika SP 68, ktorá bola vytvorená tak, aby tomuto javu zabraňovala. Dunlop vyvinul obrovské množstvo pneumatík a iné gumárenské spoločnosti si z jeho výrobkov brali príklad.
Spoločnosť Dunlop sa venuje najmä pneumatikám na závodné automobily. Je hlavným dodávateľom pre závody v Le Mans.

V roku 1999 sa firma Dunlop spojila s gumárňou Goodyear. Majú spolu združenie asi šiestich menších spoločností a vystupujú pod názvom Dunlop Goodyear Tires.

FIRESTONE

firestine-800-600.jpg

Firestone je americká gumárenská spoločnosť, ktorú založil Harvey Samuel Firestone v Ohiu. Spoločnosť sa najskôr zaoberala výrobou pneumatík pre manipulačné vozíky a nákladné povozy. Firestone si ale uvedomil, že v automobilovom priemysle by sa jeho pneumatiky využili viac. Oslovil teda svojho známeho, Henryho Forda, aby spojili svoje vynálezy. V roku 1906 sa Fordov legendárny Model T objavil na pneumatikách Firestone. Od tohto okamihu boli už všetky modely Ford obuté v tejto značke. Firme Firestone sa postupne začalo veľmi dobre dariť. V roku 1926 spoločnosť zriadila svoje vlastné kaučukovníkové pole.

Vojnové obdobie prinieslo spoločnosti zákazky v podobe vojenského pomocného materiálu. Po vojne však celková výroba upadla na dlhé obdobie.
Firestone sa najviac venoval výrobe pneumatík osobných, nákladných, neskôr aj poľnohospodárskych a motoristických. Dodával napríklad pneumatiky pre závody Formule 1.
Ťažkým obdobím prechádzal Firestone keď v roku 1971 vytvoril pneumatiku s názvom Firestone 500. Táto pneumatika mu však nepriniesla zisk, práve naopak. Mal s ňou len samé problémy, pretože sa na nej zistilo veľa nedostatkov. Pneumatiku začali úrady podrobne skúmať a prišli na to, že je príčinou až 34 úmrtí. V roku 1978 bolo rozhodnuté, že pneumatiky musia byť stiahnuté z trhu. Zlikvidovať sa muselo približne 7 miliónov pneumatík s týmto dezénom. Firestone dostal pokutu 500 000 dolárov, čo bola na tie časy jedna z najvyšších pokút. Okrem tejto sumy, musela spoločnosť zaplatiť odškodné aj pozostalým. Firestone sa ocitol v koncoch.

V roku 1979 musel dokonca zavrieť až 9 zo 17 tovární. Bol to v podstate koniec výroby pneumatík. V roku 1988 bola spoločnosť Firestone odkúpená firmou Bridgestone. V začiatkoch to nebolo ľahké, no nakoniec sa podarilo spoločnosť Firestone zachrániť a vyrábajú pneumatiky pre osobné, nákladné, dodávkové a poľnohospodárske vozidlá dodnes. Vďaka Bridgestone sa Firestone opäť postavil na nohy a výrazne sa zvýšila aj kvalita pneumatík.

FULDA

fulda-800-600.jpg

Fulda je nemecká gumárenská spoločnosť, založená v roku 1900 v meste Fulda. Podľa tohto mesta dostala aj svoj názov. Jej zakladateľmi boli Gustav Becker a Moritz Hasenclver. Na začiatku sa spoločnosť zaoberala výrobou gumového spotrebného materiálu pre domácnosť, podpätkov, rohožiek, gumy na gumovanie, pneumatík na kočíky a vozíky. V roku 1906 začala Fulda s výrobou pneumatík na bicykle, motorky a automobily.

V roku 1915 vytvorila spoločnosť svoju prvú pneumatiku pre nákladný automobil s oceľovými pätkami. V roku 1919 sa naplno rozbehla výroba pneumatík pre automobily a ostatné gumové predmety sa prestali vyrábať.
Pre Fuldu bola významná pneumatika s komorovou obručou. Vďaka tejto pneumatike mohli nákladné autá jazdiť rýchlosťou 40 km/h. Dovtedy bola možná jazda maximálne 15 km/h. Fulda si dala pneumatiku patentovať a spoločnosti Dunlop a Continental začali podľa jej vzoru vyrábať pneumatiky. Vojnové obdobie prinieslo Fulde nepríjemnosti. Továrne boli zničené a vyzeralo to tak, že sa už výroba nikdy nerozbehne. Zamestanci Fuldy však nestrácali nádej. Vďaka ich vytrvalosti sa v roku 1946 opäť spustila výroba pneumatík. Medzi úspechy Fuldy patrí prvá zimná pneumatika s označením M+S a prvá bezdušová pneumatika, ktorá vznikla v roku 1955.

V roku 1962 sa spoločnosť spojila s Goodyear, ktorý prebral polovicu kapitálu. Asi najväčším úspechom Fuldy bola vysoko výkonná pneumatika Y2000, ktorá mala veľmi nízky profil a bola určená na vysokú záťaž a rýchlosť. Vďaka tejto pneumatike sa stala Fulda lídrom na trhu.
Fulda vyrába špičkové pneumatiky pre osobné a nákladné vozidlá.

GOODYEAR

goodyear-800-600.jpg

18">

Spoločnosť Goodyear vznikla v USA v roku 1898. Jej zakladateľom bol Frank A. Seiberling. Názov dostala spoločnosť po Charlesovi Goodyearovi, ktorý bol vynálezca vulkanizácie.
Goodyear sa na začiatku zaoberal výrobou hracích žetónov, podložiek pod podkovy, tesniacich krúžkov pod viečko konzerv a iným tovarom.

V 20. storočí sa začali vo firme vyrábať pnematiky. Prvá pneumatika sa objavila na závodnom automobile Henryho Forda. V roku 1908 sa začali vyrábať pneumatiky pre sériovo vyrábaný Ford Model T. Vďaka tomu sa odštartovala kariéra Goodyearu a postupne sa pustil do výroby leteckých pneumatík. V roku 1912 vytvorila spoločnosť Goodyear svoju vlastnú vzducholoď. Neskôr začala vyrábať vzducholode pre americké námorníctvo.

V roku 1926 sa Goodyear stáva najväčšou spoločnosťou na výrobu kaučuku a pneumatík na svete. Pred začiatkom vojny stihla spoločnosť ešte vyvinúť prvú celoročnú pneumatiku pre osobné vozidlá a tiež pneumatiku, ktorá pri defekte nestratí stabilitu.
Keď prišla vojna, Goodyear sa zaoberal výrobou gumových člnov, záchranných viest a pneumatík pre armádne vozidlá. Hneď po vojne, v roku 1947 predstavil prvú pneumatiku s nylonom. Neskôr vyvinula spoločnosť prvú samonosnú pneumatiku Run-Flat, ktorá sa v roku 1992 stala súčasťou výbavy Chervrolet Corvette. V roku 1997 uvádza na trh pneumatiky EMT (run flat). V roku 2000 Goodyear uzavrel dohodu s Michelinom, že zlúčia svoje najväčšie vynálezy a objavy. V prípade Goodyearu je to EMT a v prípade Michelinu PAX-systém.
Spoločnosť Goodyear má za sebou bohatú históriu, plnú jedinečných vynálezov, ktoré boli v minulosti a ešte aj stále sú veľmi obľúbené a žiadané.

KLEBER

kleber-800-600.jpg

Spoločnosť Kleber vznikla vo Francúzsku v roku 1910. Kleber je úzko spojený so spoločnosťou BF Goodrich. BF Goodrich vyrábala vo svojej továrni pneumatiky Kleber.

Pred vojnou Kleber vyvinul pneumatiku s bielou bočnicou a pneumatiku do terénu s názvom Tuareg. V roku 1947 vyvinul Kleber svoju prvú zimnú pnematiku, ktorej symbolom bol ľadový medveď. Tento symbol sa na pneumatikách zachoval ešte donedávna.
V roku 2003 vyrobila spoločnosť Kleber dezén, ktorý má samozaceľovaciu funkciu. Pneumatika pri defekte nestratí tlak a môže pokračovať v jazde. Kleber a BF Goodrich sú pod vedením spoločnosti Michelin od roku 1981. Spoločne s BF Goodrich patrí Kleber k najpredávanejším značkám v Európe.

KORMORAN

kormoran-800-600.jpg

Značka kormoran začínala v roku 1967 v Poľsku. Na začiatku sa spoločnosť volala Stomil-Olsztyn SA a vyrábala pneumatiky pre osobné a nákladné automobily. V tom čase sa umiestnila na 25. mieste v celosvetovom hodnotení výrobcov pneumatík. V polovici 90. rokov sa hlavným akcionárom a vlastníkom firmy stala spoločnosť Michelin. V roku 1997 sa Stomil-Olsztyn SA premenoval na Kormoran. Kormoran vyrába lacné, ale zato kvalitné a bezpečné pneumatiky. V Poľsku sú veľmi obľúbené a tiež sa ich obľúbenosť prerástla aj do celej Európy.

MATADOR

matador-800-600.jpg

Slovenská gumárenská spoločnosť Matador bola založená v roku 1905. Spočiatku sa Matador venoval výrobe gumových predmetov. S výrobou pneumatík sa začalo v roku 1925. Bola to prvá spoločnosť v Československu, ktorá vyrábala pneumatiky. Dokonca predbehla aj Barum, ktorý vyrábal pneumatiky až o 6 rokov neskôr. V 30. rokoch Matador obúval známe značky áut akými boli Aero, Škoda alebo Tatra.

V roku 1946 sa stala spoločnosť národným podnikom a o rok na to bola postavená nová továreň v Púchove. Matador založila v roku 1987 Výzkumný ústav gumárenský. Keď prišli 90. roky spoločnosti sa stále dobre darilo. V Rusku otvorila továreň na pneumatiky Matador-Omskšina. V roku 1998 sa Matador dohodol s Continentalom, že založia spoločný podnik s názvom Continental Matador Rubber Púchov na výrobu nákladných pneumatík.

Rok 2004 znamenal pre Matador otvorenie novej továrne v Etiópii. Postupom času spoločnosť Continetnal postupne získavala stále viac akcií Matadoru až v roku 2009 vlastnila 100%. V tomto roku sa Continentalu podarilo otvoriť obrovské logistické centrum pre strednú a východnú Európu. Firma sa stále rozrastala vďaka svojim kvalitným pneumatikám. Matador vždy vyrábal kvalitné, bezpečné pneumatiky a vďaka Continentalu kvalita stále rastie.

MICHELIN

michelin-800-600.jpg

Michelin, jedna z najznámejších značiek pneumatík bola založená v roku 1829. Jej prvotnými tovarmi boli detské gumené loptičky a ďalšie podobné gumárenské výrobky. Samotná značka Michelin ale vznikla až v roku 1889 keď výtvarník Edouard Michelin otvoril so svojim bratom spoločnosť Michelin&Co na výrobu pneumatík na bicykle.

Prvá historická udalosť nastala v roku 1891 keď si dal Michelin patentovať pneumatiku, ktorá sa dala veľmi rýchlo opraviť v prípade defektu. Od roku 1895 sa pneumatiky Michelin objavujú už aj v automobilovom priemysle. O tri roky neskôr vymysleli bratia oficiálneho maskota spoločnosti. Je ním usmievavý panáčik vytvorený z pneumatík a volá sa Bibendum.

Michelin postupne začal otvárať továrne aj v USA. V roku 1913 vyrobil Michelin oceľové koleso. Dovtedy sa používali len drevené. V roku 1930 vyrobil Michelin pneumatiku s integrovanou dušou a tento výrobok si nechal patentovať. Vznikla tak prvá bezdušová pneumatika. V 60. rokoch postavil Michelin svoje testovacie centrum severne od Clermontu. V 90. rokoch uviedol Michelin na trh ekologickú radu Energy, ktorá šetrí životné prostredie a palivo. Rok 2000 sa stal pre Bibendum víťazný. Vyhlásili ho za najlepšie logo na svete. V roku 2004 otvoril Michelin továreň aj v Rusku a vymyslel nový slogan, ktorý sa používa dodnes: The better way forward (Najlepšia cesta dopredu). Michelin je jedna z najväčších firiem na svete. Denne vyrába po celom svete 830 000 ks pneumatík a vlastní okolo 80 tovární po celom svete.

MITAS

mitas-800-600.jpg

Mitas je továreň na pneumatiky pre priemyselné a poľnohospodárske stroje, automobily, motorky a prívesy. V roku 1933 založila spoločnosť Michelin továreň pre výrobu pneumatík. Po vojne bola táto továreň vyhlásená za národný podnik. Podnik prešiel rekonštrukciou a dostal názov Mitas.

Mitas vyrábal nákladné pneumatiky pre ťažké automobily. Vyrobil tiež špeciálne pneumatiky pre vozy Škoda VOS, čo bola obrnená limuzína s hmotnosťou 3 tony. Za celý čas praskla iba jedna pneumatika zo 600 vyrobených kusov. Mitas patril medzi veľmi uznávané značky poľnohospodárskych pneumatík v celej Európe. V roku 1985 postihol továreň obrovský požiar, ktorý zničil prípravovňu zmesí. Výroba sa do normálneho fungovania dostala opäť v roku 1987. Po revolúcii v roku 1991 sa Mitas zlúčil s Barumom a Beltyrom a vznikla Česká gumárenská spoločnosť, a. s. (ČSG).

Mitas je stále rozrastajúca sa firma, ktorá je považovaná za jednu z najlepších najmä v oblasti poľnohospodárskych pneumatík.

NOKIAN

nokian-800-600.jpg

Fínska spoločnosť Nokian Tyres, uzrela svetlo sveta v roku 1898 v Helsinkách. V roku 1904 bola otvorená továreň v meste Nokia. Od roku 1925 bola zahájená výroba pneumatík pre bicykle a v roku 1932 sa začalo s výrobou pneumatík pre osobné automobily.

Spoločnosť sa postupne rozrastala a otvárala nové továrne vo Švédsku, Nórsku, USA, Kanade, Nemecku, Švajčiarsku aj Česku. Nokian je skutočným odborníkom na zimné ale aj letné pneumatiky. V roku 2002 otvorila svoje testovacie centrum v Nokii na testovanie letných pneumatík. Fínske pneumatiky značky Nokian sú vysoko kvalitné a stále sa vylepšujú.

PIRELLI

pirelli-800-600.jpg

Pirelli založil mladý inžinier Giovanni Battista Pirelli v Miláne. Pôvodne to bola spoločnosť na výrobu gumových predmetov. Najväčší úspech dosiahla spoločnosť výrobou elektrických, priemyslových a telegrafných káblov v roku 1879.

V roku 1892 postihla Taliansko ekonomická kríza. V tejto chvíli bolo najlepším nápadom začať s výrobou pneumatík pre bicykle a neskôr aj autá. Pneumatikám sa vtedy darilo, tak sa firme postupne začínala zlepšovať situácia. Pirelli si patentoval pneumatiku určenú na asfaltový povrch. Keď sa už kríza utlmila, spoločnosť sa pustila opäť do výroby elektrických káblov. Výroby pneumatík sa ale nevzdala úplne a prerazila vo svete motošportu. Pirelli sa stal dodávateľom pneumatík aj pre závody Formula 1. V 70. rokoch vyrobil Pirelli prvú nízkoprofilovú pneumatiku P7, ktorá mala špičkové vlastnosti a výkon.

SAVA

Po vojne bol podnik znárodnený a dostal názov Sava. O dva roky neskôr sa Sava začala zaoberať výrobou pneumatík pre autá. Pneumatiky vyrábala až do roku 1965. V tomto roku vyrobila prvú bezdušovú vysokorýchlostnú pneumatiku. Rok 1995 bol pre Savu dôležitým, lebo sa pustila do spolupráce s gigantom Goodyear Dunlop. Výroba sa vďaka tomu rozbehla ešte viac a Sava sa stávala stále obľúbenejšou značkou.

V roku 2000 vyrábala ročne až 6,5 miliónov pneumatík. Sava vyrába pneumatiky pre osobné, nákladné, poľnohospodárske a úžitkové a SUV vozidlá.

SEMPERIT

Značka Semperit pochádza z Rakúska a od roku 1850 vyrábala gumové predmety. Prvá pneumatika od Semperitu sa vyrobila v roku 1900. V roku 1931 kúpil Semperit spoločnosť Vulkan (Savu). Spoločnosť sa venovala najmä zimným pneumatikám. Prvá bola vyrobená v roku 1936. V roku 1985 sa Semperit spojil s Continentalom a vznikla tak obrovská gumárenská spoločnosť v Európe. Semperit v súčasnosti vyrába špičkové zimné pneumatiky Speed-Grip 2, ktoré sa od svojho uvedenia umiestňujú na čele európskych testov a letný dezén Speed-Life vyniká predovšetkým špičkovou odolnosťou voči aquaplaningu.

YOKOHAMA

Yokohama je japonská spoločnosť na výrobu pneumatík, ktorá vznikla v roku 1917. Firma sa v začiatkoch zaoberala výrobou káblov v spolupráci s BF Goodrich.
S výrobou pneumatík sa začalo v roku 1919 v továrni Hiranuma. Táto továreň ale fungovala len dva roky, lebo bola nešťastne zničená zemetrasením. Zaujímavé je, že už vtedy továreň vyrábala pneumatiky s oceľovými kordami, čo v Európe ešte nebolo. Yokohama si postavila ďalšiu továreň, ktorá bola asi desaťkrát väčšia ako pôvodná. Yokohama vyrábala špičkové pneumatiky s revolučnými technológiami. Významnou pneumatikou bola napríklad pneumatika s dezénom do tvaru Y. Tento dezén sa vyznačoval vysokou mierou komfortu, funkčnosti a pevnosti.

Po vojne sa Yokohama a BF Goodrich rozišli, no to nebránilo Yokohame pokračovať vo svojich vlastných úspechoch. Začala sa rozrastať a stavala ďalšie továrne. Na svojej ceste za úspechom vyrobila množstvo prevratných pneumatík ako napríklad pneumatiku so syntetickým kaučukom, prvú pneumatiku s obsahom nylonu, či GT Special, ktorá bola vysoko výkonná pneumatika určená pre osobné automobily. Pneumatiky Yokohama sú skrátka typickým obrazom japonskej presnosti a dokonalosti. A to sa samozrejme odráža aj na ich kvalite a spokojnosti spotrebiteľov.