18 rokov na trhu 18

Internetový obchod - Prezuj.sk
Popradská 56/B, Košice
Po-Pi: 8:00 - 17:00, So-Ne: zatvorené

TOP
hamburger
Košík
Košík
TyreReviews

2024 | 205/55R16 | Celoročné - Tyrereviews Test celoročných pneumatík

2024 205/55 R16

Michelin CrossClimate 2 bol roky najlepšou celoročnou pneumatikou na trhu, no teraz mu konkurenciu robia nové prémiové modely od Bridgestone, Continental a Pirelli. V teste som porovnal aj Dunlop a Yokohama, aby som zistil, či niektorá z týchto pneumatík dokáže zosadiť Michelin z trónu.

Výsledky testu pneumatik

* Pre zoradenie kliknite na kategórie

Sucho manévrovanie
[s]
(najnižšie najlepšie)

Sucho brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)

Mokro brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)

Aquaplaning rovno
[Km/h]
(najvyššie najlepšie)

Aquaplaning zákruta
[m/s2]
(najvyššie najlepšie)

Sneh manévrovanie
[s]
(najnižšie najlepšie)

Sneh brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)

Sneh trakcia
[s]
(najvyššie najlepšie)

Ľad brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)

Ľad trakcia
[s]
(najnižšie najlepšie)

Hlasitosť
[dB]
(najnižšie najlepšie)

55.8
41.1
34.1
78.5
2.92
92.18
18
8.04
6.67
4.78
71
56
38.9
33.2
81.3
3.12
95.01
18.2
8.57
7.11
4.88
71.6
55.4
37.7
35.5
84.2
3.43
91.99
18.8
8.46
6.89
4.68
71.7
56.4
39.2
37.3
80.1
3.22
90.68
17.6
8.69
6.79
4.97
70.9
55.8
43
36.8
76.4
2.99
95.45
18
8.46
7.47
5.56
72
56.6
44.3
38
75.5
2.7
93.51
17.6
8.04
6.48
5.44
73.5
58.1
43.6
48.7
70.2
2.14
92.16
17.9
9.11
6.79
4.94
71.1

Najlepšie celoročné pneumatiky 2024: Dokáže niekto zosadiť Michelin CrossClimate 2 z trónu?

Dlhé roky bol Michelin CrossClimate 2 považovaný za najlepšiu celoročnú pneumatiku na trhu a vyhral viac testov ako ktorýkoľvek iný model – vrátane mojich posledných troch ročníkov testovania. Tento rok však prichádzajú tri nové prémiové celoročné pneumatiky od Bridgestone, Continental a Pirelli, ktoré sa snažia získať titul najlepšej celoročnej pneumatiky 2024.

V mojom veľkom teste celoročných pneumatík som sa pozrel na všetko – od správania na mokrej a suchej ceste až po opotrebenie. Do porovnania som pridal aj modely od Dunlop a Yokohama, aby bol test čo najkomplexnejší.

Ktorá značka nakoniec ponúkne najlepšie celoročné pneumatiky pre rok 2024? Zostane na vrchole Michelin CrossClimate 2, alebo ho novinky konečne predbehnú?

the-best-all-season-tyres-for-2024.jpg

Výkon pneumatík na mokrej ceste (Wet Performance)

Hovoríme to každý rok – výkon celoročnej pneumatiky na mokrej vozovke je ten najdôležitejší parameter.

wet.jpg

Ako vždy som do testu zaradil aj lacnú (budget) pneumatiku, a tentokrát bola mimoriadne zlá. Nepamätám si, že by som sa musel tak sústrediť, aby som vôbec udržal auto na trati – a to išlo len o VW Golf 1.4. Na zadokolke by to bolo úplne nemožné. Ostatné pneumatiky si však v ovládateľnosti na mokrej vozovke viedli celkom dobre. Yokohama a Michelin patrili k najpomalším, obe prejavovali citeľný nedotáčavý charakter, pričom Yokohama mala navyše veľmi mäkký pocit zo riadenia – stále však zvládli jazdu bezpečne.

O niečo lepšie si viedli Bridgestone a Dunlop. Zaujímavé je, že Bridgestone nielen vyzerá podobne ako Michelin, ale aj sa podobne správa – mal síce skvelú priľnavosť, no viac nedotáčavosti než najlepší súperi. Na okruhu to nebola najlepšia rovnováha, ale na bežnej ceste pôsobí bezpečne. Dunlop ako jediná asymetrická pneumatika skupiny s označením Sport v názve nepôsobil ako vyslovene športový model, no bol príjemný na riadenie a predvídateľný.

O prvenstvo sa napokon podelili nové pneumatiky Pirelli a Continental. Pirelli pôsobilo najšportovejšie, s presným riadením a neutrálnou rovnováhou, ale pri limite nemalo toľko detailnej spätnej väzby ako Continental. Continental bol výborne vyvážený v celom kole – možno o niečo menej svižný v riadení, ale s lepšou odozvou na hranici priľnavosti.

Pri mokrom brzdení predviedol vynikajúci výkon Bridgestone, ktorý zastavil takmer o meter skôr než druhý Continental a viac ako o meter pred tretím Pirelli. Výsledok, ktorý zaslúži rešpekt. Lacná pneumatika bola opäť katastrofálna – v momente, keď Bridgestone už úplne zastavil, mala ešte rýchlosť 45,1 km/h, a to pri brzdení zo 80 km/h!

Pri aquaplaningu nemali pneumatiky počas testu výrazné problémy, no najlepšie si viedlo Pirelli, nasledované Bridgestone a Michelin.

Výkon pneumatík na suchu (Dry Performance)

dry.jpg

Keďže ide o 16" celoročné pneumatiky, čistý čas na kolo nie je na suchu tým najdôležitejším faktorom – omnoho podstatnejšie je suché brzdenie. Napriek tomu som venoval veľa času testom reakcie riadenia a prudkým zmenám jazdných pruhov, aby som zistil, ako sa pneumatiky správajú v bežných situáciách. A samozrejme nechýbal ani test ovládateľnosti na suchom okruhu, ktorý je vždy zábavný.

Najpomalšia na kolo bola pneumatika Fronway. Pri prudkých zmenách pruhov pôsobila celkom dobre a dokonca priamočiarejšie než niektoré konkurenčné modely, no na okruhu predvádzala výraznú a hlučnú nedotáčavosť. Zvyšok pneumatík mal výsledky veľmi vyrovnané. Yokohama a Michelin boli mierne viac nedotáčavé, no Michelin predviedol jednu z najlepších odoziev riadenia tesne pod limitom priľnavosti.

Bridgestone pôsobil mierne nepresne okolo stredovej polohy volantu, čo sa mi nepáčilo, no pri zatáčaní bol rýchly, športový a reakčný – výsledkom bolo veľmi dobré kolo aj solídne brzdy.

Continental a Dunlop mali takmer rovnaké časy. Dunlop so svojím asymetrickým dezénom reagoval veľmi rýchlo, no pneumatika potrebovala krátky čas, aby sa usadila na bočnici. Continental bol radosť riadiť – jedno z mála pneumatík, pri ktorých som mal pocit plnej kontroly nad vozidlom, či už pri riadení alebo práci s plynom. Skvelé kolo aj výborná ovládateľnosť pod limitom.

Najlepšia však bola Pirelli – nielenže bola najstabilnejšia pri lane change teste, ale ponúkla aj najlepšie riadenie a pocitom sa najviac približovala k letnej pneumatike. Presne to je to, čo očakávam od špičkovej celoročnej pneumatiky. Nová Pirelli SF3 sa teda ukazuje vo veľmi dobrom svetle, no výbornú prácu odviedli aj Continental, Dunlop a Bridgestone.

V teste suchého brzdenia sa Pirelli potvrdila ako najlepšia, keď zastavila o viac než meter skôr než druhý Bridgestone. Tradičný líder suchého brzdenia, Michelin, skončil až tretí, s odstupom pred poslednými štyrmi pneumatikami. Podobne ako v teste na mokru, aj tu reziduálna rýchlosť ukázala obrovské rozdiely – najhoršia pneumatika skupiny mala pri rýchlosti, kde Pirelli už stálo, ešte takmer 40 km/h.

Výkon pneumatík na snehu (Snow Performance)

Dobrá správa je, že všetky celoročné pneumatiky si v snehu viedli dobre – až na Dunlop.

snow.jpg

Nebol vyslovene zlý, ale ako jediná pneumatika bez smerového dezénu ukázal, prečo už väčšina výrobcov prechádza na smerové vzory. V snehu asymetrické pneumatiky jednoducho strácajú. Dunlop bol najpomalší na kolo a aj stabilný Golf mal s ním nestálejší zadok. Zábava pre tých, čo chcú výzvu, ale nie najlepšia rovnováha na ceste.

Ďalej tu bol Bridgestone, ktorý pôsobil veľmi komfortne na snehu, no riadenie bolo extrémne ľahké. Rovnováha bola síce dobrá a zadok stabilný, ale chýbala mu priľnavosť najlepších. Veľká výhoda Bridgestone v mokrom brzdení sa tu ukázala ako slabina – snehová priľnavosť zaostala. O stupeň lepšie na tom bola Yokohama, ktorá síce nepôsobila dramaticky, ale pri trakcii a brzdení v snehu bola výborná.

Objektívne testy (trakcia, brzdenie, snehový okruh) to potvrdili: Continental a Yokohama boli najlepšie v trakcii, Michelin a Yokohama dominovali v brzdení na snehu a Michelin bol jasným víťazom v snehovom kruhu.

Prekvapujúco sa o štvrté a tretie miesto podelil nový Continental a lacný Fronway. Časy boli takmer totožné, no Continental bol predvídateľnejší a lepšie vychádzal zo zákrut. Rozdiel bol však jasný – Continental zvládal sucho aj mokro, zatiaľ čo Fronway bol mimo snehu katastrofa. Presne to odlišuje lacnú pneumatiku, ktorá zvládne jednu vec, od prémiovej, ktorá dokáže všetko.

Druhé miesto obsadila nová Pirelli, ktorá – podobne ako na suchu a mokre – bola veľmi zábavná na riadenie. Najlepšie sa cítila pri zatáčaní a zároveň ponúkla silnú trakciu aj brzdenie. Bola druhá najrýchlejšia na kolo a takmer moja obľúbená v snehu.

Víťazom sa však opäť stala Michelin CrossClimate 2, ktorá predviedla fantastickú jazdu v snehu. Už v polovici testovacieho kola som mal podozrenie, že ide o Michelin – tak presvedčivo sa správal. Silné brzdenie, výborná trakcia pri prechode, bezpečná rovnováha – jednoducho zvládla všetko. Aj keď ju niektoré novinky dokázali predbehnúť na suchu a mokre, v snehu zostáva Michelin CrossClimate 2 kráľom zimného výkonu.

Top pneumatiky v teste

Poradca

tooltip

Ahoj! Som Tvoj poradca. Tu ma nájdeš vždy po ruke.

Otvoriť poradcu

Ok, zavrieť