
2024/25 | 235/35R19 | Celoročné - Tyre Reviews Test celoročných pneumatík
Test celoročných pneumatík 2024/25 prináša porovnanie šiestich top modelov v populárnom rozmere 235/35 R19. Na športovom VW Golf GTI MK8 zisťujeme, ktorá celoročná pneumatika ponúkne najlepšiu priľnavosť, jazdný komfort a výkon pre vodičov hľadajúcich ideálnu voľbu pre väčšie kolesá.
Výsledky testu pneumatik
* Pre zoradenie kliknite na kategórie
Poradie
Pneumatika

1. miesto

2. miesto

3. miesto

4. miesto

5. miesto

6. miesto
Grenlander GreenWing AS
Sucho manévrovanie
[s]
(najnižšie najlepšie)
Sucho brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)
Mokro manévrovanie
[s]
(najnižšie najlepšie)
Mokro brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)
Aquaplaning rovno
[Km/h]
(najvyššie najlepšie)
Aquaplaning zákruta
[m/s2]
(najvyššie najlepšie)
Sneh manévrovanie
[s]
(najnižšie najlepšie)
Sneh brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)
Sneh trakcia
[s]
(najnižšie najlepšie)
Ľad brzdenie
[m]
(najnižšie najlepšie)
Ľad trakcia
[s]
(najnižšie najlepšie)
Hlasitosť
[dB]
(najnižšie najlepšie)
Valivý odpor
[asd]
(najnižšie najlepšie)
Toto je test celoročných pneumatík Tyre Reviews 2024/25!
Aby mal test pneumatík 2024/25 ešte väčšiu hodnotu, zaradili sme nielen šesť ultra výkonných zimných pneumatík v rozmere 235/35 R19, ale aj jednu referenčnú letnú pneumatiku. Vďaka tomu sme mohli pripraviť jednotný test, ktorý umožňuje priame porovnanie celoročných, letných a zimných pneumatík v rôznych podmienkach. Test ukázal, ako si najlepšie celoročné pneumatiky poradia v porovnaní s top modelmi letných a zimných pneumatík na snehu, ľade, mokrej aj suchej vozovke. Výsledky prinášajú zaujímavé poznatky pre každého vodiča, ktorý hľadá ideálnu pneumatiku pre celý rok.

Výkon pneumatík na snehu
V teste jazdy na snehu sa podľa očakávania najlepšie ukázal Michelin CrossClimate 2, ktorý pôsobil takmer ako plnohodnotná zimná pneumatika. Veľmi dobre si viedli aj Pirelli a Continental, pričom Pirelli ponúklo väčší „zábavný faktor“, no mierne zaostávalo v brzdení na snehu. Prekvapením bol lacnejší model (budget tyre), ktorý na snehu podával solídny výkon – reagoval síce pomalšie, ale poskytol dobrú trakciu.
Naopak, Bridgestone a Vredestein skončili na chvoste medzi prémiovými značkami. Obe pneumatiky postrádali ostrejšiu odozvu, pričom Vredestein pôsobil mimoriadne mäkko, čo spôsobovalo oneskorené reakcie pri riadení. Všetky testované celoročné pneumatiky však boli na snehu citeľne lepšie než letná pneumatika – tá podala tak slabý výkon, že auto sa pri testoch trakcie a brzdenia zaseklo už na miernom kopci.

Výkon pneumatík na ľade
Tento rok sa podarilo otestovať aj trakciu na ľade. Najlepšie výsledky prinieslo Pirelli, tesne nasledované Continentalom. Prekvapivo dobre si počínala aj lacná pneumatika Grenlander, čo potvrdzuje teóriu, že môže používať zimnú zmes s dezénom celoročnej pneumatiky.
Tento test jasne ukazuje, že pri jazde na snehu a ľade dokážu kvalitné celoročné pneumatiky 235/35 R19 ponúknuť výkon blížiaci sa zimným modelom, zatiaľ čo letné pneumatiky sú v týchto podmienkach prakticky nepoužiteľné.
Výkon pneumatík na mokrej vozovke
V kategórii celoročné pneumatiky na mokru ukázal test veľké rozdiely medzi jednotlivými značkami. Najhoršie dopadla lacná celoročná pneumatika, ktorá bola až o 23 sekúnd pomalšia oproti konkurencii. Tento slabý výkon na mokrej vozovke zároveň potvrdzuje, že môže ísť o pneumatiku so zimnou zmesou, ktorá je nevhodná na dážď a aquaplaning.
Naopak, kvalitné prémiové celoročné pneumatiky preukázali omnoho lepšiu stabilitu, kratšiu brzdnú dráhu na mokre a vyššiu bezpečnosť pri riadení v daždi. Pre motoristov, ktorí jazdia po celý rok, je preto dôležité voliť overené značky, ktoré dokážu vyvážiť výkon na snehu, ľade aj mokrej vozovke.
Ak hľadáte spoľahlivé celoročné pneumatiky 235/35 R19, test jasne ukazuje, že rozdiel medzi prémiovými a lacnými pneumatikami je v daždi obrovský a priamo ovplyvňuje bezpečnosť jazdy.

V teste celoročných pneumatík na mokrej vozovke sa Michelin CrossClimate 2 umiestnil na 5. mieste, približne o 5 % slabšie než najlepšie hodnotené modely.
Najlepšiu štvorku tvorili Bridgestone, Pirelli, Vredestein a Continental, pričom rozdiely medzi nimi boli minimálne – len do desatiny sekundy.
- Bridgestone vynikal najmä stabilitou a predvídateľným správaním na mokrej ceste.
- Pirelli ponúklo výborný záber pri zatáčaní a vysokú priľnavosť, no o niečo pomalšie sa spamätávalo zo šmyku.
- Vredestein pôsobil na prednej náprave menej presne, no aj tak ukázal výborné jazdné vlastnosti na mokre.
- Continental bol v meraniach najrýchlejší, hoci pôsobil menej športovo než Bridgestone či Pirelli.
Pre vodičov, ktorí hľadajú bezpečnosť a istotu v daždi, test ukazuje, že medzi najlepšie celoročné pneumatiky na mokrej vozovke patria práve tieto štyri prémiové značky.
Brzdné testy na mokrej vozovke
Test brzdenia na mokre odhalil výrazné rozdiely medzi jednotlivými celoročnými pneumatikami. Najlepšie výsledky dosiahol Pirelli Cinturato All Season SF3, ktorý zastavil už po 25,14 m a jasne tak prekonal konkurenciu.
Na druhom mieste skončil Bridgestone Turanza All Season 6 s výsledkom 26,6 m, pričom veľmi blízko bol aj Continental AllSeasonContact 2 s brzdnou dráhou 27,04 m. Hoci si Michelin CrossClimate 2 vedie veľmi dobre v iných disciplínach, v teste brzdenia na mokre dosiahol mierne horší výsledok s brzdnou dráhou 27,25 m. Vredestein Quatrac Pro Plus skončil ako najslabší medzi prémiovými značkami s výsledkom 27,47 m.
Výrazne horšie dopadol lacný Grenlander GreenWing AS, ktorý zastavil až po 35,36 m – čo je viac než o 10 metrov dlhšie než najlepšie hodnotená pneumatika. Tento výsledok jasne poukazuje na vážne bezpečnostné riziká lacných pneumatík na mokrej vozovke.
Rozdiel medzi prémiovými celoročnými pneumatikami a lacnými alternatívami je na mokrej vozovke dramatický. Správny výber pneumatík tak môže zásadne ovplyvniť bezpečnosť jazdy v daždi a pri riziku aquaplaningu.

Test celoročných pneumatík na suchu
Výsledky jazdných testov na suchu priniesli niekoľko zaujímavých zistení.
- Lacná celoročná pneumatika podala veľmi slabý výkon – počas testu vyhýbacieho manévru ukázala výraznú nestabilitu, čo predstavuje riziko pri rýchlejšej jazde.
- Vredestein Quatrac Pro Plus ponúkol dobrú priľnavosť na suchu, no pôsobil mierne nepresne na prednej náprave, čo znižuje istotu pri dynamickom riadení.
- Michelin CrossClimate 2 bol v bežnej jazde dostatočne stabilný, no pri jazde na limite vykazoval silnejšiu nedotáčavosť, čo ho robí menej vhodným pre vodičov hľadajúcich športovejší charakter.
V teste jazdy na suchu pôsobil Continental AllSeasonContact 2 uvoľnenejšie, a to kvôli širšej „mŕtvej zóne“ v riadení. Napriek tomu preukázal dobrú priľnavosť, najmä pri prejazde nerovnosťami.
Pirelli Cinturato All Season SF3 zaujal skvelým výkonom pri brzdení na suchu a výbornou trakciou prednej nápravy.
Najväčším prekvapením bol však Bridgestone Turanza All Season 6, ktorý sa v rozmere 235/35 R19 dokázal najviac priblížiť k úrovni letnej pneumatiky. Ponúkol výnimočnú priľnavosť, hoci s miernou „mŕtvou zónou“ v riadení.
Samotná letná pneumatika si stále udržala mierny náskok, najmä pri brzdení a prejazde stredom zákruty, no rozdiel medzi ňou a najlepšími celoročnými modelmi (najmä Bridgestone a Pirelli) sa v tomto teste výrazne zmenšil.
Záverečné zhrnutie testu celoročných pneumatík 2024/25
Test celoročných pneumatík vo veľkosti 235/35 R19 ukázal, že rozdiely medzi jednotlivými značkami sú výrazné a výber správneho modelu má zásadný vplyv na bezpečnosť aj jazdný komfort.
- Na snehu a ľade si najlepšie viedli Michelin CrossClimate 2, Pirelli a Continental, pričom lacné pneumatiky síce prekvapili trakciou, no nevyrovnali sa prémiovým značkám.
- Na mokrej vozovke dominovalo Pirelli Cinturato All Season SF3 s najkratšou brzdnou dráhou a najlepším výsledkom pri aquaplaningu. Bridgestone a Continental ukázali stabilitu a spoľahlivosť, zatiaľ čo lacné pneumatiky (Grenlander) výrazne zaostali a predstavujú bezpečnostné riziko.
- Na suchu sa najviac k výkonom letných pneumatík priblížil Bridgestone Turanza All Season 6, veľmi dobre si viedlo aj Pirelli, zatiaľ čo Michelin a Vredestein ukázali limity pri dynamickej jazde.
Celkovo test potvrdzuje, že prémiové celoročné pneumatiky dokážu dnes ponúknuť vyvážený výkon počas celého roka, pričom najlepšou voľbou pre vodičov hľadajúcich istotu v každom počasí sú najmä Pirelli a Bridgestone, nasledované Continentalom a Michelinom. Lacné alternatívy síce lákajú cenou, no v kritických situáciách (najmä na mokre) výrazne strácajú a kompromitujú bezpečnosť.
Ak sa neviete rozhodnúť, ktoré pneumatiky sú pre Vás vhodnejšie, radi s Vami výber nových pneumatík preberieme a pokúsime sa navrhnúť najlepšiu alternatívu.
V našom e-shope nájdete širokú ponuku rôznych letných pneumatík, zimných pneumatík a celoročných pneumatík, od klasických až po ozajstné off-road pneumatiky, s ktorými si na netradičných terénoch môžete dovoliť oveľa viac ako s bežnými pneumatikami.
Top pneumatiky v teste
Skladom v Košiciach

TEST Víťaz

TEST Výborný
V porovnaní
Porovnať
Nový
Tento model už má nástupcu - Zobraziť nástupcu
Dostupnosť podľa skladov v detaile produktu. Cena je s DPH.
Poradca
