Načítavam

Ušetriť kúpou kvalitných celoročných pneumatík?

Týmto článkom dávame priestor sa zamyslieť, či je výhodnejšie jazdiť na kvalitných celoročných pneumatikách ako napr. Goodyear VECTOR 4SEASONS GEN-3 SEALTECH, prípadne Vredestein Quatrac, alebo jazdiť na letných a zimných pneumatikách kvázi nižšej kvality a znášať tak náklady na dve sady t.j. letných a zimných pneu, prezúvanie, skladovanie.

Kedy je vhodné zvážiť prechod na celoročné pneumatiky?

  • Ak jazdíte prevažne na upravenej vozovke

  • Ak sú zimy aké sú (skutočne snehová pokrývka len pár dní v roku) áno, nik si nedovolí predpovedať, aká bude ďalšia zima, no z niekoľkoročných trendov je možné vnímať isté skutočnosti

  • Ak je pre Vás okrem bezpečnosti dôležitý aj finančný faktor (cena prezúvania, cena ďalšej sady pneumatík, prípadne aj cena ďalších diskov)

  • Ak ste doposiaľ jazdili na pneumatikách nižšej strednej triedy pre letné aj zimné pneu

  • Ak viete, že celoročné pneumatiky spĺňajú všetky podmienky jazdy v zimnom období podľa pravidiel Zákona o cestnej premávke

  • Ak aj Vás občas zaskočí nepriaznivé počasie a vy ste ešte obutý na letných pneu

Test celoročných pneumatík možno pomôže:

letne_pneu_na_suchej.jpg

Letné pneumatiky ukazujú svoje kvality pri vysokých teplotách. Rozdiel v brzdných dráhach medzi najlepšími a najhoršími celoročnými pneumatikami činí 3,7 m.
Ak vozidlo na najlepších pneumatikách už stojí, pri najhorších pneumatikách má zvyškovú rýchlosť 32 km/h.

na_snehu_nezastavia_nijake_pneumatiky.jpg

Letné pneumatiky nemajú čo hľadať na snehu. S nimi zastaví automobil o 34 m – približne o osem dĺžok vozidla – neskôr ako na zimných pneumatikách.
Takmer na rovnakej úrovni, ako zimné pneumatiky, brzdia najlepšie celoročné pneumatiky.

brzdna_draha_na_mokrej_vozovke_7_stupnov.jpg

brzdna_draha_na_mokrej_vozovke_16_stupnov.jpg

Medzi najlepšími a najhoršími celoročnými pneumatikami je v brzdnej dráhe rozdiel takmer 11 m.
Teplotné rozdiely ovplyvňujú aj brzdnú dráhu celoročných pneumatík.
Ak budú v lete namiesto letných pneumatík použité zimné, v porovnaní s letnými, na ktorých vozidlo zabrzdí po 37,6 m, potrebujú zimné brzdnú dráhu až 41 m.

Zdroj štúdie: Pneurevue 2/2021

Čo z výsledkov štúdie vyplýva?

Kupovanie celoročných pneumatík ma rapídny nástup a rozhodne nejde o akýsi špekulatívny prístup k danej veci. Jednoducho sa to v istých prípadoch oplatí.
Patríte do tejto skupiny ľudí?
Radi Vám s výberom celoročných pneumatík poradíme.
Využiť na to môžete aj nášho špeciálneho online poradcu, ktorý je vyvinutý odborníkmi z fachu a rozhodne nejde len o bežný filter.
Vyskúšajte a navrhované pneumatiky si ihneď môžete zakúpiť. Prejsť do poradcu pre vyber pneumatík.